============================================================================== General Rulings Summary (CHANGES ONLY) Updated 2003/06/19 ============================================================================== A - Abilities ------------------------------------------------------------------------------ A.12 - Cycling + A.25.Ruling.5 - This ability can only be played while this card is in your hand. Effects that let you play a card from another zone as if it were in your hand will not allow you to play this ability as if it were in your hand. [DeLaney 2003/06/14] + A.12.裁定.5 - この能力は、このカードがあなたの手札にあるときにのみプレイできます。他の領域にあるカードを手札にあるかのようにプレイしてもよいとする効果があっても、この能力を手札のあるかのようにプレイすることはできません。[DeLaney 2003/06/14] A.25 - Landcylcing + A.25.1 - The ability is written as "cycling", using a land type in the name. For example, Islandcycling. [CompRules 2003/04/30] + A.25.1 - この能力は「<土地タイプ>サイクリング」と書かれており、名前に土地タイプが入っています。例えば、「島サイクリング」です。[CompRules 2003/04/30] + A.25.2 - The ability means "Pay , discard this card from your hand: Search your library for a [land type] card, reveal it, and put it into your hand. Then shuffle your library." [CompRules 2003/04/30] + A.25.2 - この能力は、「<コスト>を支払い、このカードをあなたの手札から捨てる:あなたのライブラリーの中から、[土地タイプ]カードを1枚探し、それを公開してあなたの手札に加える。そのあと、あなたのライブラリーを切り直す」という意味です。[CompRules 2003/04/30] + A.25.3 - This is a form of cycling. Any ability that triggers on cycling will trigger when this ability is played, and any ability that prevents or modifies cycling will affect this ability. [CompRules 2003/04/30] + A.25.3 - これはサイクリングの一つの形です。サイクリングに誘発するあらゆる能力はこの能力がプレイされたときに誘発します。サイクリングを妨害したり修正したりする能力はこの能力に影響します。[CompRules 2003/04/30] + A.25.Ruling.1 - Using Landcycling is not a spell, it's an activated ability of a card in your hand. It cannot be countered by things which counter spells or things that counter activated abilities of permanents. [D'Angelo 2003/06/07] + A.25.裁定.1 - 土地サイクリングは呪文ではありません。これはあなたの手札にあるときにプレイできる、カードが持つ起動型能力です。呪文を打ち消すものやパーマネントの起動型能力を打ち消すものではこれを打ち消すことはできません。[D'Angelo 2003/06/07] + A.25.Ruling.2 - The activated ability remains while the card is in play even though it cannot be used. [D'Angelo 2003/06/07] + A.25.裁定.2 - この起動型能力は、例えば場にあるときには使用できませんが、カードには残っています。[D'Angelo 2003/06/07] + A.25.Ruling.3 - This ability can be played any time you can play an instant. [D'Angelo 2003/06/07] + A.25.裁定.3 - この能力はインスタントをプレイできるときならいつでもプレイできます。[D'Angelo 2003/06/07] + A.25.Ruling.4 - This ability can only be played while this card is in your hand. Effects that let you play a card from another zone as if it were in your hand will not allow you to play this ability as if it were in your hand. [DeLaney 2003/06/14] + A.25.裁定.4 - この能力は、このカードがあなたの手札にあるときにのみプレイできます。他の領域にあるカードを手札にあるかのようにプレイしてもよいとする効果があっても、この能力を手札のあるかのようにプレイすることはできません。[DeLaney 2003/06/14] + Note - Cards used the reminder text "{2},Discard this card from your hand: Search your library for a [land type] card, reveal it, and put it into your hand. Then shuffle your library." + 注意 - カードには「"{2},このカードをあなたの手札から捨てる:あなたのライブラリーの中から、[土地タイプ]カードを1枚探し、それを公開してあなたの手札に加える。そのあと、あなたのライブラリーを切り直す」という注意文があります。 A.35 - Storm + A.35.1 - The ability is written "Storm". + A.35.1 - この能力は「ストーム」と書かれています。 + A.35.2 - The ability means "When you play this spell, put a copy of it onto the stack for each other spell that was played before it this turn. If the spell has targets, you may choose new targets for any number of the copies." [CompRules 2003/04/30] + A.35.2 - この能力は、「あなたがこの呪文をプレイしたとき、このターン、この呪文より前にプレイされた呪文1つにつき、この呪文のコピーを1つスタックに置く。この呪文が対象を取る場合、あなたはそれぞれのコピーの対象を選びなおしてもよい。」という意味です。 + A.35.3 - The number of copies is determined when this spell is played (announced) and only counts spells played (announced) before it was. Ones placed on the stack afterwards do not change this. [CompRules 2003/04/30] + A.35.3 - コピーの数はこの呪文がプレイされたとき(宣言されたとき)に決定され、その前にプレイされた(宣言された)呪文だけを数えます。その後でスタックに何か積まれてもこれは変わりません。[CompRules 2003/04/30] + A.35.4 - The copies are put onto the stack directly. They are not "played" and do not trigger abilities that trigger on something being played. [CompRules 2003/04/30] This makes it so the Storm ability itself will not trigger on the copies being put on the stack. [DeLaney 2003/06/14] + A.35.4 - コピーはスタックに直接置かれます。これは「プレイ」されませんから、プレイされることに誘発する能力は誘発しません 。[CompRules 2003/04/30] ですから、ストーム能力はコピーがスタックに積まれることに誘発しないのです。[DeLaney 2003/06/14] + A.35.5 - When counting spells, you count ones played by every player, including ones that were played from zones other than a player's hand. [CompRules 2003/04/30] You do not count lands being played, any abilities that were played, any spells put onto the stack without playing them, or any cards put into play by the effect of a spell or ability. [D'Angelo 2003/06/07] + A.35.5 - 呪文を数えるとき、手札以外の領域からプレイされたものも含め、すべてのプレイヤーによってプレイされた呪文を数えます。 [CompRules 2003/04/30] プレイされた土地、プレイされた能力、プレイせずにスタックに積まれた呪文、呪文や能力によって場に出たカードは数えません。[D'Angelo 2003/06/07] + A.35.Ruling.1 - Spell copies can be countered and otherwise affected just like any other spell. [CompRules 2003/04/30] + A.35.裁定.1 - 呪文のコピーは、通常の呪文と同様に、打ち消すこともできますし、その他の(通常の呪文に影響を及ぼすような)効果の影響も受けます。[CompRules 2003/04/30] + A.35.Ruling.2 - When you play a spell with Storm, the Storm ability triggers and this ability is put onto the stack. Players can respond by playing other spells and abilities before this ability resolves. When the Storm ability resolves, it puts the copies onto the stack. [D'Angelo 2003/06/07] + A.35.裁定.2 - ストーム呪文をプレイしたとき、ストーム能力が誘発し、能力がスタックに置かれます。プレイヤーはこの能力が解決する前に呪文や能力をプレイして対応することができます。ストーム能力が解決したら、コピーがスタックに積まれます。[D'Angelo 2003/06/07] D - DCI Tournament Rules ------------------------------------------------------------------------------ D.13 - Type 1 Tournament Format + D.13.8 - Some cards are 'restricted' so that only one may appear in the combination of deck and sideboard. These cards are: [Update 2003/06/01] + D.13.8 - いくつかのカードは「制限」されており、デッキとサイドボードを合わせて、それぞれ1枚しか入れられません。それらのカードは以下の通りです。[Update 2003/06/01] Ancestral Recall, Grim Monolith, Regrowth, Balance, Gush, Sol Ring, Black Lotus, Library of Alexandria, Strip Mine, Black Vise, Lotus Petal, Stroke of Genius, Braingeyser, Mana Crypt, Time Spiral, Channel, Mana Vault, Timetwister, Crop Rotation, Memory Jar, Time Walk, Demonic Consultation,Mind Over Matter, Tinker, Demonic Tutor, Mind's Desire, Tolarian Academy, Doomsday, Mind Twist, Vampiric Tutor, Dream Halls, Mox Diamond, Voltaic Key, Earthcraft, Mox Emerald, Wheel of Fortune, Enlightened Tutor, Mox Jet, Windfall, Entomb, Mox Pearl, Yawgmoth's Bargain, Fact or Fiction, Mox Ruby, Yawgmoth's Will, Fastbond, Mox Sapphire, Fork, Mystical Tutor, Frantic Search, Necropotence. D.14 - Type 1.5 Tournament Format + D.14.9 - Some cards are 'banned' so that none may appear in the deck or sideboard. These cards are: [Update 2003/06/01] + D.14.9 - いくつかのカードは「禁止」されており、デッキとサイドボードのどちらにも入れられません。それらのカードは以下の通りです。[Update 2003/06/01] Amulet of Quoz, Fastbond, Rebirth, Ancestral Recall, Fork, Regrowth, Balance, Frantic Search, Sol Ring, Black Lotus, Grim Monolith, Strip Mine, Black Vise, Gush, Stroke of Genius, Braingeyser, Jeweled Bird, Tempest Efreet, Bronze Tablet, Library of Alexandria, Time Spiral, Channel, Lotus Petal, Timetwister, Chaos Orb, Mana Crypt, Time Walk, Contract from Below, Mana Vault, Timmerian Fiends, Crop Rotation, Memory Jar, Tinker, Darkpact, Mind Over Matter, Tolarian Academy, Demonic Attorney, Mind's Desire, Vampiric Tutor, Demonic Consultation,Mind Twist, Voltaic Key, Demonic Tutor, Mox Diamond, Wheel of Fortune, Doomsday, Mox Emerald, Windfall, Dream Halls, Mox Jet, Yawgmoth's Bargain, Earthcraft, Mox Pearl, Yawgmoth's Will, Enlightened Tutor, Mox Ruby, Entomb, Mox Sapphire, Fact or Fiction, Mystical Tutor, Falling Star, Necropotence, K - Card and Permanent Types and Information ------------------------------------------------------------------------------ K.23 - Spells + K.23.1 - A spell is a non-land card being played from your hand. The card is a spell from the time it is announced until it resolves or is countered. [CompRules 2001/07/23 - 213.1] It is possible to play a spell from another zone if an effect specifically allows it. [D'Angelo 2003/06/14] A copy of a spell is also a spell even though it may not have a card associated with it. [DeLaney 2003/06/14] + K.23.1 - 呪文とは、手札からプレイされる、土地以外のカードです。そのカードは宣言されたときから解決されるか打ち消されるときまで、呪文です。[CompRules 2001/07/23 - 213.1] 効果が特別に許可した場合、ほかの領域から呪文をプレイすることが可能です。[D'Angelo 2003/06/14] 呪文のコピーは、それを表現するカードがなかったとしても、呪文です。[DeLaney 2003/06/14] M - Multi-Player Rules ------------------------------------------------------------------------------ M.4 - Attacks + M.4.1 - Some multiplayer rulesets allow you to declare attacks in ways that are different from the core rules. The core rules (Rule C.3.2) only allow one attack on one player. Some rulesets allow you to declare one attack that splits creatures across multiple defending players or to declare one separate attack for each opponent. The official rules of Magic do not cover these situations, so you need to find the rules for the particular flavor of multiplayer Magic you are playing. [D'Angelo 2003/06/14] M.4 - 攻撃 + M.4.1 - マルチプレイヤー・ルール設定のなかには、コア・ルールとは違った方法で攻撃を許しているものがあります。コア・ルール{ルール C.3.2}では、一人のプレイヤーにしか攻撃できません。ルール設定のなかには攻撃は1回で複数の防御側プレイヤーに対してクリーチャーを振り分けるものや、各対戦相手にそれぞれ戦闘フェイズがあるものがあります。マジックの公式ルールではこういった状況に対処できませんから、遊んでいるマジックのマルチプレイヤーの特色に応じたルールを探す必要があります。[D'Angelo 2003/06/14] T - Timing of Spells and Abilities ------------------------------------------------------------------------------ T.2 - Stack + T.2.Ruling.4 - Players may also take actions that do not use the stack any time they have priority. Those actions resolve immediately and give that same player back priority. [DeLaney 2003/06/15] + T.2.裁定.4 - プレイヤーは、自分が優先権を持っているときならいつでも、スタックを使わない行動を行うことができます。それらの行動は即座に解決し、同じプレイヤーに優先権が戻ります。[DeLaney 2003/06/15] T.8 - Continuous Effects + T.8.13 - A continuous effect that says something cannot happen overrides any one-shot effect that tries to do that thing. This rule does not apply to the adding or removing of abilities. For example, if a continuous effect said "players can't gain life" and a spell or ability is played that says "You gain 3 life" then you do not gain life. [D'Angelo 2000/02/25] + T.8.13 - ある行動が「発生できない」としている継続型効果は、それを行おうとする一時的効果を上書きします。このルールは、能力を与えたり取り除いたりする場合には適用されません。例えば、「プレイヤーはライフを得られない」という継続型効果がある場合、「あなたは3点のライフを得る」という呪文や能力がプレイされたら、あなたはライフを得られません。[D'Angelo 2000/02/25]