============================================================================== General Rulings Summary (CHANGES ONLY) Updated 2002/10/18 ============================================================================== A - Abilities ------------------------------------------------------------------------------ A.11 - Cycling + A.11.Ruling.4 - Effects that trigger on "when this card is cycled" trigger when the cycling ability is played. The triggered ability will resolve before the card goes to the graveyard. [Onslaught FAQ 2002/09/24] + A.11.裁定.4 - 「このカードがサイクリングされたとき」に誘発する効果は、サイクリング能力がプレイされたときに誘発します。この誘発型能力はそのカードが墓地に置かれる前に解決します。[Onslaught FAQ 2002/09/24](訳注:サイクリングはカードを捨てることもコストの一部です。「そのカードが墓地に置かれる前」ではなく、「サイクリング能力の解決前」が正しいでしょう。) A.18 - Flashback + A.18.Ruling.5 - The card is removed from the graveyard and placed on the stack during announcement just as if you played it from your hand. On resolution or on being countered, it is removed from the game instead of going to the graveyard (or anywhere else). [D'Angelo 2002/10/15] + A.18.裁定.5 - カードは、手札からプレイするのと同じように宣言中に墓地から取り除かれ、スタックに置かれます。解決時、あるいは打ち消されたら、墓地(かどこか他の領域)に置かれる代わりに、ゲームから取り除かれます。 D - DCI Tournament Rules ------------------------------------------------------------------------------ D.13 - Type 1 Tournament Format + Note - Onslaught becomes legal on 2002/11/01. D.14 - Type 1.5 Tournament Format + Note - Onslaught becomes legal on 2002/11/01. D.15 - Extended Tournament Format + Note - Onslaught becomes legal on 2002/11/01. + Note - Ice Age, Alliances, Homelands, Mirage, Visions, Weatherlight, Fifth Edition, and the dual lands rotate out of this format on 2002/11/01. + 注意 - アイスエイジ、アライアンス、ホームランド、ミラージュ、ビジョンズ、ウェザーライト、第五版、デュアルランドは、2002年11月01日からこのフォーマットでは使用不可能になります。 D.16 - Standard Tournament Format + Note - Onslaught becomes legal on 2002/11/01. + Note - The Invasion/Planeshift/Apocalypse block rotates out on 2002/11/01. E - Extracted Rulings on Cards ------------------------------------------------------------------------------ E.4 - Copy Cards + E.4.13 - A copy of a spell is also a spell. A copy of a spell ceases to exist when it leaves the stack. This is a state-based effect. [WotC Rules Team 2002/10/01] + E.4.13 - 呪文のコピーも呪文です。呪文のコピーはスタックを離れたら存在しなります。これは状況起因効果です。[WotC Rules Team 2002/10/01] E.5 - Face Down Cards + E.5.Ruling.6 - Turning a face down creature card face up after blocking assignment will not undo any now-illegal blocking decisions. [Onslaugt FAQ 2002/09/24] + E.5.Ruling.7 - Only the card itself is face down. Any enchantments on it are still face up and counters on it are visible. [D'Angelo 2002/10/09] + E.5.Ruling.8 - Face down creatures are not considered have the Morph ability or any other ability. [Onslaught FAQ 2002/09/24] + E.5.裁定.6 - ブロック宣言の後に裏向きのクリーチャー・カードを表向きにしても、それによって不正となったブロック指定は取り消されません。[Onslaugt FAQ 2002/09/24] + E.5.裁定.7 - カード自身が裏向きになるだけで、それについているエンチャントは表のままで、カウンターも確認できます。[D'Angelo 2002/10/09] + E.5.裁定.8 - 裏向きのクリーチャーは変異能力やその他の能力を持つとして扱いません。[Onslaught FAQ 2002/09/24] E.13 - Text Changing + E.13.1 - Effects that change words on cards only change words of the appropriate type used in the appropriate way. For example, Sleight of Mind only changes color words that are being used to indicate a color. It will not affect these words appearing in card names or other contexts. [WotC Rules Team 2002/10/01] + E.13.1 - カードにある言葉を書き換える効果は、適切な方法で使われている特定のタイプの言葉を書き換えるだけです。例えば、《臨機応変/Sleight of Mind》は色を指定するために使われている色の言葉だけを変更します。それらの言葉がカード名や他の文章にあっても影響しません。[WotC Rules Team 2002/10/01] + E.13.2 - An ability added to a permanent through the use of quoted text does not actually add that quoted text to the card. It adds the ability described by the text. [WotC Rules Team 2001/06/07] This rule means that you cannot alter the text on the affected card using Sleight of Mind and similar cards. + E.13.2 - 説明文を使用してパーマネントに加えられた能力は、カードに説明文を加えません。文章に書かれているとおりの能力を加えます。[WotC Rules Team 2001/06/07] このルールは、《臨機応変/Sleight of Mind》や似たようなカードを使って影響するカードのテキストを書き換えることが出来ないことを意味しています。 + E.13.3 - A card with a zero mana cost may specify that it has a color in its card text. This text is considered explanatory and is not an ability. The text is subject to text changing effects such as Sleight of Mind. [CompRules 1999/11/01] + E.13.3 - ゼロマナのコストを持つカードは、カード・テキストで色を持っていることを示しているものもあります。このテキストは解説であり、能力ではありません。このようなテキストは《臨機応変/Sleight of Mind》のようなテキスト書き換え効果が適用されます。[CompRules 1999/11/01] + E.13.Ruling.1 - You may still use text altering spells and abilities such as from Sleight of Mind. These spells and abilities can be used when there is no text to alter (or when text only exists in a potential form) and once the ability appears (when Threshold is met), the alteration will be applied to the text as it would have been had the text been there the whole time. [Barclay 2001/10/22] ?+ E.13.裁定.1 - 前述の場合でも、《臨機応変/Sleight of Mind》のような、テキストを書き換える呪文や能力を使うことができます。これらの呪文や能力は、書き換えるべきテキストがないとき(や、潜在的な形式で存在するだけのテキスト)でも使用できます。そして(スレッショルドに達するなどで)その能力が現れたら、ずっと変更されていたものとして、テキスト書き換えも適用されます。[Barclay 2001/10/22] K - Card and Permanent Types and Information ------------------------------------------------------------------------------ K.11 - Creature Type + K.11.7 - If you are asked to choose a creature type, you must choose a creature type which already exists in the game. You cannot make up your own type, such as Platypus. The chosen type can only have one word. [WotC Rules Team 2002/10/01] ?+ K.11.7 - クリーチャー・タイプを選ぶように要求された場合、あなたはゲームに既に存在するクリーチャー・タイプを選ばなければなりません。カモノハシというように自分で勝手にタイプを作ることはできません。選ぶタイプは一単語でなくてはなりません。 T - Timing of Spells and Abilities ------------------------------------------------------------------------------ T.4 - Step 1: Announcing a Spell or Ability + T.4.13 - You determine the total cost of playing spell or ability at the beginning of step 'i' in Rule T.2.2, then you get a chance to use mana abilities, then you pay the costs. Any actions made while paying the cost or acquiring mana for the cost will not alter the cost. [Rules Team 2002/10/01] + T.4.13 - ルールT.2.2にある、ステップ"i"の最初で、プレイする呪文や能力の総コストを決めます。それからあなたはマナ能力を使う機会を得ます。その次にコストを支払います。コストを支払う間、あるいはコストを支払うためにマナを引き出す間に行ったどんな行動も、コストを変更することはありません。[Rules Team 2002/10/01] T.6 - Step 3: Resolution + T.6.4 - If the instructions offer any choices other than mode and target, these choices are made as required as each portion of the spell or ability resolves. If both players have choices to make, the active player chooses first. [WotC Rules Team 2002/10/01] + T.6.4 - モードと対象以外の何らかの選択をするよう指示があった場合、呪文や能力の解決時にそれぞれの部分で必要とされたときにその選択を行います。両方のプレイヤーが選択をする場合、アクティブ・プレイヤーから先に選びます。[WotC Rules Team 2002/10/01]