============================================================================== General Rulings Summary (CHANGES ONLY) Updated 2002/09/21 ==============================================================================  翻訳は、大内 敦夫(vorspiel@duelists.org)氏にご協力頂きました。有り難う御座います A - Abilities ------------------------------------------------------------------------------ A.25 - Morph + A.25.1 - The ability is written "Morph ". [Onslaught Rules 2002/09/15] + A.25.1 - この能力は、「変異:<コスト>」と書かれています。[Onslaught Rules 2002/09/15] + A.25.2 - The ability means "You may play this card as a 2/2 face-down creature, with no text, no name, no subtypes, no expansion symbol, and a mana cost of {0}, by paying {3} rather than its mana cost." [Onslaught Rules 2002/09/15] + A.25.2 - この能力は、「あなたはこのカードを、そのマナ・コストを支払うのではなく{3}を支払うことによって、2/2の、テキストなし、名前なし、サブタイプなし、エキスパンション・シンボルなし、マナ・コスト0の裏向きのクリーチャーとしてプレイしてよい。」という意味です。[Onslaught Rules 2002/09/15] + A.25.3 - In addition, the following effect is on a face-down card played using Morph. "Any time you can play an instant, you may show all players the Morph cost of this card, then pay that cost. If you do so, the card is turned face-up. This action does not use the stack". [Onslaught Rules 2002/09/15] + A.25.3 - それに加えて、変異を使用してプレイした裏向きのカードには以下の効果があります。「あなたがインスタントをプレイできるときならいつでも、あなたはこのカードの変異コストをすべてのプレイヤーに公開してもよい。そのあとそのコストを支払う。そうした場合、そのカードは表向きになる。この行動はスタックを使用しない。」[Onslaught Rules 2002/09/15] + A.25.4 - When playing a card using Morph, it goes on the stack face down and then enters play face down. You cannot turn the card face up while it is on the stack. [Onslaught Rules 2002/09/15] The other players don't even get to see the card before it gets put on the stack (unless it came from a zone where it was revealed to begin with). [DeLaney 2002/09/20] + A.25.4 - 変異を使用してカードをプレイするとき、それは裏向きでスタックに乗り、裏向きで場に出ます。あなたは、スタックに乗っている間に表向きにすることはできません。[Onslaught Rules 2002/09/15] (それがはじめから公開されている領域から来ない限り)他のプレイヤーはスタックに置かれる前であってもカードを見ることはできません。[DeLaney 2002/09/20] + A.25.5 - Morph is a static ability. [Onslaught Rules 2002/09/15] + A.25.5 - 変異は常在型能力です。[Onslaught Rules 2002/09/15] + A.25.Ruling.1 - Turning a Morph card face-up does not cause its "comes into play" triggered abilities to trigger. [Onslaught Rules 2002/09/15] + A.25.裁定.1 - 変異のカードを表向きにすることで、その「場に出たとき」の誘発型能力が誘発することはありません。[Onslaught Rules 2002/09/15] + A.25.Ruling.2 - The alternate cost of Morph cannot be combined with other alternate costs, such as Aluren. [Jordan 2002/09/07] + A.25.裁定.2 - 変異の代替コストは《魔の魅惑/Aluren(TE)》のような他の代替コストと組み合わせることはできません。[Jordan 2002/09/07] + A.25.Ruling.3 - Because the act of turning a card face up does not go on the stack, it cannot be countered or prevented. [Onslaught Rules 2002/09/15] + A.25.変異.3 - カードを表向きにする行動はスタックに乗らないため、それを打ち消したり妨害することはできません。[Onslaught Rules 2002/09/15] + Note - Also see Alternate Cost, Rule E.1. + 注意 - 代替コスト呪文、{Rule E.1}も参照。 + Note - Also see Face Down Cards, Rule X.X. + 注意 - 裏向きのカード、{Rule E.5}も参照。 D - DCI Tournament Rules ------------------------------------------------------------------------------ D.13 - Type 1 Tournament Format + Note - Onslaught becomes legal on 2002/11/01. + 注意 - オンスロートは2002年11月01日から使用可能です。 D.14 - Type 1.5 Tournament Format + Note - Onslaught becomes legal on 2002/11/01. + 注意 - オンスロートは2002年11月01日から使用可能です。 D.15 - Extended Tournament Format + Note - Onslaught becomes legal on 2002/11/01. + 注意 - オンスロートは2002年11月01日から使用可能です。 D.16 - Standard Tournament Format + Note - Onslaught becomes legal on 2002/11/01. + Note - The Invasion/Planeshift/Apocalypse block rotates out on 2002/11/01. + 注意 - オンスロートは2002年11月01日から使用可能です。 + 注意 - インベイジョン/プレーンシフト/アポカリプスブロックは2002年11月01日から使用不可能になります。 E - Extracted Rulings on Cards ------------------------------------------------------------------------------ E.4 - Copy Cards + Note - See Rule E.6.Ruling.4 for rules on copying a face down permanent. + 注意 - 裏向きのパーマネントをコピーする場合の裁定は{Rule E.5.裁定.4}を参照。 E.5 - Face Down Cards E.5 - 裏向きのカード(Face Down Cards) + E.6.1 - Face down cards in the removed from game zone (see Rule Z.8) or phased out zone (see Rule Z.7) cannot be looked at by any player. [Onslaught Rules 2002/09/15] + E.5.1 - ゲーム外領域({Rule Z.8}を参照)やフェイズド・アウト領域({Rule Z.7}を参照)にある裏向きのカードは、どのプレイヤーも見ることはできません。[Onslaught Rules 2002/09/15] + E.6.2 - Face down cards in play or on the stack may be looked at by the player that controls the card, but not by other players. [Onslaught Rules 2002/09/15] + E.5.2 - 場とスタック領域にある裏向きのカードは、それをコントロールするプレイヤーは見ても構いません。他のプレイヤーは見ることはできません。[Onslaught Rules 2002/09/15] + E.6.3 - If you control multiple face down cards or tokens in play, you must mark them or otherwise make it clear which is which. This includes, but is not limited to tracking the order the permanents entered play and which creature attacked last turn. Dice, tokens, and location on the table are common techniques for tracking face down permanents. [Onslaught Rules 2002/09/15] ?+ E.5.3 - 裏向きのカードやトークンを複数コントロールしている場合、それらに印をつけるかなどして、どれが何かをはっきりさせておかなければなりません。これにはパーマネントが場に出た順番、どのクリーチャーが前のターンに攻撃していたかを含みます。ダイス、トークン、テーブルに置く位置で示すことは裏向きのパーマネントを追跡する普通のテクニックです。 裏向きのカードやトークンを複数コントロールしている場合、印を付けるなどの方法で、個々の区別がつくようにしておかなくてはなりません。この区別には、それらのパーマネントが場に出た順番、前のターンにどのクリーチャーが攻撃したか、等々を含みます。ダイスやトークンを使ったり、テーブル上の位置によって示したりするのが、裏向きのパーマネントの区別を覚えておく手段としてよく使われています。 + E.6.4 - Face down permanents in play are 2/2 (if creatures), have no color, text, expansion symbol, or name, have no creature type or other subtype, and have a mana cost {0}. Usually, the spell or ability that makes a card become face down will override the defaults by specifying at least some of the above, but if not specified these are the defaults. [D'Angelo 2002/09/19] + E.5.4 - 裏向きのパーマネントは、(クリーチャーならば)2/2で、色、テキスト、エキスパンション・シンボル、名前を持たず、クリーチャー・タイプやその他のサブタイプも持ちません。マナ・コストは{0}です。通常、カードを裏向きにする呪文や能力は、これら既定の値に優先する、少なくともいくつかの値を指定しますが、指定がない場合にはこれらの既定値を使います。[D'Angelo 2002/09/19] + E.6.5 - Face down spells on the stack are considered spells with the same characteristics the card will have when it enters play face down. See Rule E.6.4. [Onslaught Rules 2002/09/15] + E.5.5 - スタックに乗っている裏向きの呪文は、裏向きに場に出るときのカードと同じ特性を持つ呪文として扱います。E.6.4を参照。[Onslaught Rules 2002/09/15] + E.6.6 - Face down cards in play are revealed when they leave the in-play zone (except if phasing out), even if the new zone the card would also be face down. They are also revealed at the end of the game. This allows everyone to ensure that the game was played fairly. [Onslaught Rules 2002/09/15] + E.5.6 - 場にある裏向きのカードが【場】領域から離れたとき(フェイズ・アウトした場合は除く)、それは公開されます。移動した先の領域でもカードが裏向きであってもです。ゲーム終了時にも公開されます。 これによって、ゲームが公平にプレイされたことが全員に保証できます。[Onslaught Rules 2002/09/15] + E.6.Ruling.1 - The spell or ability that turns a card face down will specify the requirements under which the card can be turned face up. For example, the Morph ability (see Rule A.25) requires you to pay the Morph cost as a requirement to turn it face-up while it is in play. [Onslaught Rules 2002/09/15] + E.5.裁定.1 - カードを裏向きにする呪文や能力には、カードを表向きにするための条件が指定されています。例えば、変異能力({Rule A.25}を参照)は、場に出ている間に表向きにするための条件として、変異コストの支払いを必要とします。[Onslaught Rules 2002/09/15] + E.6.Ruling.2 - Turning a card face up does not trigger any "comes into play" triggered abilities. [Onslaught Rules 2002/09/15] + E.6.裁定.2 - カードを表向きにすることで、いかなる「場に出たとき」の誘発型能力も誘発することはありません。[Onslaught Rules 2002/09/15] + E.6.Ruling.3 - Turning a card face up does not change its state, such as whether or not it is tapped, what effects or tokens are on it, whether it has "summoning sickness", or so on. Only the characteristics change away from the face-down definition. [Onslaught Rules 2002/09/15] + E.5.裁定.3 - カードを表向きにすることは、タップ状態か否か、それに与えられている効果やトークン(訳注:カウンター)、それが「召喚酔い」であるかどうかなどの状態を変えません。特性だけは、裏向きの定義から変化します。[Onslaught Rules 2002/09/15] + E.6.Ruling.4 - If a face down card is copied, the current characteristics are copied. If the face down card was played with Morph (see Rule A.25), the copy does not get the Morph ability to turn face up. [Onslaught Rules 2002/09/15] + E.5.裁定.4 - 裏向きのカードがコピーされた場合、現在の特性がコピーされます。その裏向きのカードが変異({Rule A.25}を参照)でプレイされた場合、そのコピーは、表向きにする変異能力を持ちません。[Onslaught Rules 2002/09/15] + E.6.Ruling.5 - Phasing in and out does not turn a face down card face up or otherwise reveal it. [Onslaught Rules 2002/09/15] + E.5.裁定.5 - フェイズ・インやフェイズ・アウトは、裏向きのカードを表向きにしたり公開することはありません。[Onslaught Rules 2002/09/15] + Note - Also see Morph, Rule A.25. + 注意 - 変異、{Rule A.25}を参照。 + Note - Also see Camouflage and Illusionary Mask. + 注意 - 《Camouflage(UN)》と《Illusionary Mask(UN)》も参照。 Z - Zones of Play ------------------------------------------------------------------------------ Z.5 - In Play + Z.5.4 - Face down cards in this zone can be looked at by their controller, but not by other players. [Onslaught Rules 2002/09/15] + Z.5.4 - この領域にある裏向きのカードは、そのコントローラーだけが見ることができます。他のプレイヤーは見ることはできません。[Onslaught Rules 2002/09/15] Z.7 - Phased Out + Z.7.3 - Face down cards in this zone cannot be looked at by any player. [Onslaught Rules 2002/09/15] + Z.7.3 - この領域にある裏向きのカードは、どのプレイヤーも見ることができません。[Onslaught Rules 2002/09/15] Z.8 - Removed from Game + Z.8.4 - Face down cards in this zone cannot be looked at by any player. [Onslaught Rules 2002/09/15] + Z.8.4 - この領域にある裏向きのカードは、どのプレイヤーも見ることができません。[Onslaught Rules 2002/09/15] Z.9 - Stack + Z.9.8 - Face down cards in this zone can be looked at by their controller, but not by other players. [Onslaught Rules 2002/09/15] + Z.9.8 - この領域にある裏向きのカードは、そのコントローラーだけが見ることができます。他のプレイヤーは見ることはできません。[Onslaught Rules 2002/09/15]