============================================================================== General Rulings Summary (CHANGES ONLY) Updated 2002/06/19 ==============================================================================  翻訳は、大内 敦夫(vorspiel@duelists.org)氏にご協力頂きました。有り難う御座います A - Abilities ------------------------------------------------------------------------------ A.17 - Flashback + A.17.2 - The ability means "You may play this card from your graveyard by paying rather than paying its mana cost. If you do, remove this card from the game instead of putting it anywhere else any time it would leave the stack." [CompRules Update in Judgment FAQ 2002/05/28 - 502.22a] + A.17.2 - この能力は、「このカードのマナ・コストを払うかわりに<コスト>を支払うことで、あなたはこのカードを墓地からプレイしてもよい。そうした場合、このカードがスタックから離れるときに、他の場所に移動させるかわりにゲームから取り除く」ということを意味します。[CompRules Update in Judgment FAQ 2002/05/28 - 502.22a] (訳注:GRS10月のテキストでも、この訳です。10月時点で古い文章を使用していたので意図的に新しい文章に置き換えていました。) D - DCI Tournament Rules ------------------------------------------------------------------------------ D.13 - Type 1 Tournament Format + Note - Judgment becomes legal on July 1. + 注意 - ジャッジメントは7月1日から使用可能です。 D.14 - Type 1.5 Tournament Format + Note - Judgment becomes legal on July 1. + 注意 - ジャッジメントは7月1日から使用可能です。 D.15 - Extended Tournament Format + Note - Judgment becomes legal on July 1. + 注意 - ジャッジメントは7月1日から使用可能です。 D.16 - Standard Tournament Format + Note - Judgment becomes legal on July 1. + 注意 - ジャッジメントは7月1日から使用可能です。 G - Game Terms and Rules ------------------------------------------------------------------------------ G.11 - Damage Prevention + G.11.6 - Unpreventable damage will not use up points of a damage prevention "shield" that counts points of damage. [WotC Rules Team 2002/02/01] + G.11.7 - Unpreventable damage will not use up a general damage prevention "shield". [WotC Rules Team 2002/02/01] + G.11.6 - 軽減できないダメージによって、特定の点数分のダメージを軽減する、ダメージ軽減の「盾」が消耗することはありません。[WotC Rules Team 2002/02/01] + G.11.7 軽減できないダメージによって、一般的なダメージ軽減の「盾」が消耗することはありません。[WotC Rules Team 2002/02/01] T - Timing of Spells and Abilities ------------------------------------------------------------------------------ T.8 - Continuous Effects + T.8.15 - A continuous effect generated by a card in the graveyard has its "timestamp" set at the time the card entered the graveyard. For example, Anger. [Judgment FAQ 2002/05/28] + T.8.15 - 墓地に置かれているカードによって生み出された継続的効果の「タイムスタンプ」は、そのカードが墓地に置かれた時点で設定されます。例えば、《憤怒/Anger(JU)》です。[Judgment FAQ 2002/05/28]