http://www.wizards.com/default.asp?x=magic/products/storylinesummaries Magic Expansion Story Summaries The Expansion Summaries The tales of Dominia are rich with heroes and villains, legends and minions, bravery and betrayal. Each story reveals a piece of a grand design, giving Magic: The Gathering a legacy beyond the cards. These summaries are broken into blocks (a trio of expansions that follow a story arc) and provide a small insight into the story behind each set. Click on a set name to go to the full story synopsis.  マジック・エキスパンション・ストーリー概要  エキスパンション・サマリー  ドミナリアの物語は英雄と悪党、レジェンドと子分、勇敢さと裏切りに富んでいます。それぞれの物語は大いなるデザインの一片を明らかにし、マジック・ザ・ギャザリングにカードを超えて遺産を残します。  この概要はブロック(ストーリーの弧をなす3つのエキスパンション)を小分けにし、各セットの背景に多少の洞察を必要とします。完全なストーリー概要へはセットの名前をクリックしてください。 -------------------------------------------------------------------------------- Onslaught -------------------------------------------------------------------------------- Judgment Once again, the Mirari has changed hands and Laquatus missed out. Instead, Kamahl was finally able to attain the artifact, making its vast powers his to command. But will he be any more successful at controlling its abilities than his previous owners, all of whom are now dead?  ジャッジメント  さらにまたミラーリは所有者を変え、ラクァタス大使はそれを手にするチャンスをのがしました。その代わりに、カマールが最終的にこのアーティファクトを獲得することができ、その膨大な力を自分の自由にしています。しかし、以前の持ち主たちは全員が死亡しているのに、その能力を御することができるのでしょうか? Torment On the continent of Otaria, the worst has happened: the Cabal possesses the Mirari. Kamahl renews his struggle to claim the magical orb, even as two figures from his past journey from the Pardic Mountains in search of him. Ultimately Kamahl must decide between his friendship to the dementia summoner, Chainer, and the Mirari itself.  トーメント  オタリア大陸に最悪の事態が起こりました。カバル市がミラーリを所有したのです。2人の人物がパーディック山から彼を探してやってきますが、カマールは魔法の宝珠を求める闘争を再び始めます。カマールは狂気を招く者チェイナーとの友情かミラーリかを取る究極の選択を迫られます。 Odyssey The journey begins anew. The apocalypse has come and gone. The landscape is blasted, and civilization has been torn asunder. The world has turned to pit fights and blood contests where quick wits and a good grip on a blade may keep a man alive for another day. Amidst this life-and death struggle arises an artifact of compelling power. None can resist it.  オデッセイ  新たな旅が始まります。大災厄が起こり、過去のものとなりました。風景は荒れ果て、文明はバラバラに引き裂かれました。世界はピット・ファイトと血のコンテストに支配され、そこでは機転が利き剣をしっかり握る者だけがもう一日だけ生き延びることができます。この生と死の競争のさなかに、抵抗しがたい力を持つアーティファクトが見つかります。誰一人それに抗うことはできません。 -------------------------------------------------------------------------------- Apocalypse The end of the world is truly here. The Phyrexian invasion continues and things look bad for Dominaria. In the first wave, millions of Dominarians died from the plagues. In the second wave, hundreds of thousands more perished in combat. Badly outnumbered, they're running out of time.  アポカリプス  世界の終焉がまさにここにあります。ファイレクシア軍の侵略は続いており、情勢はドミナリアにとって悪化しています。最初の波で何百万人ものドミナリアの人々が疫病の犠牲になりました。二度目の波で、戦闘により何十万人が命を落としました。おおいに数で上回られ、残された時間はもうないのです。 Planeshift The Phyrexian invasion is in full swing, and despite some early victories, Urza and the armies of Dominaria are loosing. As the struggle rages, portions of the artificial plane Rath begin appearing in Dominaria, bringing hordes of Phyrexian reinforcements into the battle.  プレーンシフト  ファイレクシア軍の侵略は最高潮を迎えます。早期の勝利にもかかわらず、ウルザとドミナリア連合軍の結束は崩壊します。戦争が荒れ狂うなか、人口次元ラースの一部が、ファイレクシアの増援部隊の大群をひきつれてドミナリアに姿を表わし始めます。 Invasion As the hordes of Phyrexia begin pouring into Dominaria, the world looks to Urza, planeswalker and master artificer, for defense against the onslaught. As entire cultures fall under the Phyrexian hell, Urza gathers heroes, common folk, and powerful artifacts to fight the invasion.  インベイジョン  ファイレクシアの大群がドミナリアに侵攻しだすとともに、世界はプレインズウォーカーであり優れたアーティフィサーであるウルザに、猛攻に対する防御の希望を託します。すべての文化がファイレクシアの地獄に落ちていくなか、ウルザは英雄たち、一般の人々、強力なアーティファクトを集め、侵略に立ち向かいます。 -------------------------------------------------------------------------------- Prophecy The Keldons have landed in the north. The Jamuraan League of City-States has put together a ragtag defense and enlisted the help of the planeswalker, Teferi. But even a planeswalker cannot by himself hold back the might of Keld.  プロフェシー  ケルド軍がジャムーラ北部に上陸してきました。ジャムーラの都市国家連合は烏合の衆のような防衛線を張り、プレインズウォーカーであるテフェリーの手助けに協力しました。しかしプレインズウォーカーでも一人ではケルドの力を押しとどめることはできません。 Nemesis The plans of the Dark Lord have assumed their final shape. On the artificial plane of Rath, staging ground for the invasion, the Phyrexians prepare to stop their greatest enemy, one who has combated them down through the millennia, one who alone can halt their attack: Urza Planeswalker.  ネメシス  暗黒の王の計画は最終段階に入ります。侵略のお膳立てを整えつつある人口次元ラースでは、ファイレクシア人が彼らにとっての最大の敵を止める準備をしています。その敵とは千年の長きにわたって戦ってきて、彼らの攻撃を止めることができる人物・・・プレインズウォーカー・ウルザです。 Mercadian Masques Follow the crew of the Weatherlight to Mercadia, a mysterious city fueled by treacherous forces.  メルカディアン・マスクス  ウェザーライトのクルーたちとともにメルカディアに行きましょう。危険な力によって肥え太った謎多き街に。 -------------------------------------------------------------------------------- Urza's Destiny The planeswalker Urza's preparations for the Phyrexian invasion move into their final stage. Read how the millennia-long struggle between Urza and Phyrexia approaches its endgame in the last installment of the Urza's Saga Block.  ウルザズ・デスティニー  プレインズウォーカー・ウルザのファイレクシアの侵略への準備は最終段階に入ります。ウルザズ・サーガ・ブロックの最後のセットで、ウルザとファイレクシアの千年にわたる争いが終盤に差し掛かるのを目にするのです。 Urza's Legacy Urza continues to build a collection of artifacts that will defeat the Phyrexian invasion. Learn how with the assistance of his student Jhoira and Karn, the silver golem, Urza surveys the Thran mana rig in Shiv and uncovers its primary purpose.  ウルザズ・レガシー  ウルザは、ファイレクシアの侵略を打ち負かすためのアーティファクトの数々を作り続けます。教え子ジョイラと銀のゴーレム、カーンがいかに彼を助けたかを、ウルザがシヴ山でスランのマナ・リグを調査し、その本来の用途を見つけ出したかを学ぶのです。 Urza's Saga The Brothers' War between Mishra and Urza, the two most powerful artificers on Dominaria, is coming to a head in the Argoth forest. Each attempts to claim those resources for himself to fuel his war efforts-and to keep the other from obtaining them.  ウルザズ・サーガ  ドミナリアの屈指のアーティフィサーであるミシュラとウルザの間に起こった兄弟戦争は、アルゴスの森で火蓋を切って落とします。お互いの資源を自分の戦争を有利にするために自分のものにしようと欲し、それを相手に取らせまいとします。 -------------------------------------------------------------------------------- Exodus The Rath Cycle concludes. Gerrard and the crew of the Weatherlight must overcome enemies from without and betrayal from within to escape from Rath with the Legacy and their lives intact.  エクソダス  ラース・サイクルの完結です。ジェラードとウェザーライトのクルーたちは、自分の命とレガシーが損なわれずにラースから脱出することも含め、欠員と裏切りとの敵に打ち勝たなくてはなりません。 Stronghold Gerrard and the crew of the Weatherlight journey through the bowels of Volrath's stronghold, battling the twisted creations of Volrath's evil mind in an attempt to rescue their imprisoned comrades. The stronghold yields many dark secrets about the crew's friends, enemies, and themselves.  ストロングホールド  ジェラードとウェザーライトのクルーたちはヴォルラスの要塞内部に到達します。捕らわれた友を救出するためにヴォルラスのねじまがった精神の創造物と戦います。要塞は、クルーの友、敵、そして彼ら自身の闇に隠された多くの秘密を暴きだします。 Tempest The Rath Cycle begins. Gerrard and heroes of the Weatherlight travel to the shadowy plane of Rath. This set chronicles their journeys as they set out to find the stronghold of the sinister Volrath.  テンペスト  ラース・サイクルの始まりです。ジェラードとウェザーライトの仲間たちは暗黒の次元ラースへとやってきます。このセットは邪悪なヴォルラスの要塞を彼らが見つけるまでの旅を順に追っていきます。 -------------------------------------------------------------------------------- Weatherlight Without their captain, the crew of the weatherlight must scour the planes-searching not only for the kidnapped Sisay, but also for the pieces of The Legacy, the only thing that can save Dominaria from destruction at the hands of the demon Yawgmoth.  ウェザーライト  その船長を欠きながら、ウェザーライトのクルーたちはある次元を探します−−−誘拐されたシッセイ船長だけでなく、ヨーグモスの手による破滅からドミナリアを救うことができるレガシーの一部もまた探さねばなりません。 Visions The final battle for Jamuraa has waged for over a year. A small unit of elite warriors, guided by messages hidden in their dreams, is on a mission to free their only hope--the wizard Mangara.  ビジョンズ  ジャムーラの決戦は一年以上行われています。幻視に隠されたメッセージによって導かれた精鋭の一部隊は、唯一の希望−−−ウィザード・マンガラを解放する使命を帯びます。 Mirage Welcome to Jamuraa, a land steeped in magical traditions that have existed for millennia. The northwest of the huge continent of Jamuraa is occupied by three nations: the militaristic kingdom of the Zhalfirins, the religious state of Femeref, and the trading province of the Suq'Ata empire.  ミラージュ  千年もの間存在する魔法の伝統が染み込んだ土地、ジャムーラにようこそ。ジャムーラの広大な大陸の北西部は、軍事国家ザルファー、フェメレフの連合国、商業分野を支配するスークアタ帝国の3つの国によって治められています。 -------------------------------------------------------------------------------- Homelands Isolated from other planes for a millenia, the plane of Homelands is now open to planeswalkers. As new threats from the outside arrive, a powerful vampire named Baron Sengir slowly builds power, vying for total control of the plane.  ホームランド  何千年も他の次元から隔離されてきたホームランドの次元は、いまやプレインズウォーカーたちに開かれました。外界からの脅威がやってくるとともに、センギア男爵という強大な吸血鬼が、次元の完全なる支配を競うためにゆっくりと力を蓄えています。 Alliances As the receding ice changes the landscape, the cultures that emerged after the Brothers' War struggle to survive. Even worse, on the ice-swept plains of the west, a powerful necromancer gathers an army of undead bent on conquest.  アライアンス  氷は後退し、風景は一変します。兄弟戦争の後に出てきた文明は生き残るために必死です。悪いことに、西方の氷に覆われた平原に強力なネクロマンサーが、征服に向けてアンデッドの軍隊を集結させています。 Ice Age a severe Ice Age has descended over Dominaria, changing the face of the land and reducing the civilizations of Terisiare to scattered tribes. The strong have turned to barbarism. The weak have died. The people of Kjeldor must battle against Lim-Dul, and his demon lords in order to survive.  アイス・エイジ  厳しい氷河期がドミナリアにやってきます。地表を変え、テレジアの文明をばらばらの部族にまで縮小させていきます。強いものたちは蛮族に姿を変え、弱いものは死んでいきます。キイェルドーの人々はネクロマンサー、リム=ドゥールと彼の主である悪魔の王と生き残るために戦わなければなりません。 -------------------------------------------------------------------------------- The Dark In the aftermath of the Brother's War, religious zealotry nearly ends the practice of magic on Dominaria. Practitioners of magic are hounded by witch hunters, and horrible creatures emerge from the nightmare of the war.  ザ・ダーク  兄弟戦争の余波をうけ、宗教的な狂信はドミナリアにおける魔法の修練を終わらせてしまいます。魔法を生業とする者たちは魔女狩り師から厳しい追跡を受け、戦争の悪夢からは恐ろしいクリーチャーが出現します。 Fallen Empires The devastation that ended the Brother's War has lasting effects. On the southern continent of Sapardia, five struggling civilizations slip slowly under the tide of outside aggression. As the empires fall, a dark age begins.  フォールン・エンパイア  兄弟戦争の終結による破壊は長いあいだ影響します。南方の大陸サーペイディアでは、5つの争いあう文明は外敵の攻撃の波に少しずつ晒されていきます。帝国は滅び、暗黒の時代が始まります。 Antiquities On the world of Dominaria, archeologists dig up the weapons of a long-lost empire. Two brothers, Urza and Mishra, discover the most powerful weapon yet, and their struggle to control it leads to war like the world has never seen.  アンティキティー  ドミナリアの世界において、考古学者たちが過去に滅んだ帝国の武器を発掘します。二人の兄弟ウルザとミシュラは、最も強力な兵器までもを発見します。そして彼らは世界が一度も経験したことの無いような戦争を指揮し、その兵器を我が物とするために争います。