============================================================================== Card Rulings Summary (CHANGES ONLY) Updated 2002/02/27 ============================================================================== - - * - * - A - * - * - - Accelerate: + Note - Also see Haste, Rule A.19. + 注意 - 速攻、{Rule A.19}も参照。 Acorn Harvest: + Note - Also see Flashback, Rule A.17. + Note - Also see Token Creatures, Rule K.25. + 注意 - フラッシュバック、{Rule A.17}も参照。 + 注意 - トークン・クリーチャー、{Rule K.25}も参照。 AEther Rift: + If an effect causes the discarded card to go to a zone other than the graveyard, AEther Rift will still be able to locate it (as long as the card does not move to yet another zone). [Jordan 2002/02/22] + 何らかの効果により、捨てたカードが墓地以外の領域に行った場合も、{AEther Rift}は(そのカードがさらに別の領域に移らない限り)それを見つけ出します。[Jordan 2002/02/22] Alloy Golem: + If it phases out, you do not pick a new color when it phases in. [WotC Rules Team 2002/02/01] + これがフェイズ・アウトしてフェイズ・インした場合、新しい色を選ぶことはできません。[WotC Rules Team 2002/02/01] Alter Reality: + Note - Also see Flashback, Rule A.17. + 注意 - フラッシュバック、{Rule A.17}も参照。 Ambassador Laquatus: + Note - Also see Legendary Permanents, Rule K.17. + 注意 - 伝説のパーマネント、{Rule K.17}も参照。 Angel of Retribution: + Note - Also see First Strike, Rule A.15. + 注意 - 先制攻撃、{Rule A.15}も参照。 Anurid Scavenger: + Note - Also see Protection, Rule A.26. + 注意 - プロテクション、{Rule A.26}も参照。 Arrogant Wurm: + Note - Also see Madness, Rule A.24. + Note - Also see Trample, Rule A.30. + 注意 - マッドネス、{Rule A.24}も参照。 + 注意 - トランプル、{Rule A.30}も参照。 - - * - * - B - * - * - - Balthor the Stout: + Note - Also see Legendary Permanents, Rule K.17. + 注意 - 伝説のパーマネント、{Rule K.17}も参照。 Basking Rootwalla: + Note - Also see Madness, Rule A.24. + 注意 - マッドネス、{Rule A.24}も参照。 Boneshard Slasher: + Note - Also see Threshold, Rule A.29. + 注意 - スレッショルド、{Rule A.29}も参照。 Breakthrough: + Note - Also see X Costs, Rule K.28. + 注意 - Xコスト、{Rule K.28}も参照。 - - * - * - C - * - * - - Cabal Ritual: + Note - Also see Threshold, Rule A.29. + 注意 - スレッショルド、{Rule A.29}も参照。 Cabal Torturer: + Note - Also see Threshold, Rule A.29. + 注意 - スレッショルド、{Rule A.29}も参照。 Centaur Chieftain: + Note - Also see Haste, Rule A.19. + Note - Also see Threshold, Rule A.29. + Note - Also see Trample, Rule A.30. + 注意 - 速攻、{Rule A.19}も参照。 + 注意 - スレッショルド、{Rule A.29}も参照。 + 注意 - トランプル、{Rule A.30}も参照。 Centaur Veteran: + Note - Also see Trample, Rule A.30. + 注意 - トランプル、{Rule A.30}も参照。 Cephalid Sage: + Note - Also see Threshold, Rule A.29. + 注意 - スレッショルド、{Rule A.29}も参照。 Cephalid Snitch: + Note - Also see Protection, Rule A.26. + 注意 - プロテクション、{Rule A.26}も参照。 Chainer, Dementia Master: + Note - Also see Legendary Permanents, Rule K.17. + 注意 - 伝説のパーマネント、{Rule K.17}も参照。 Chainer's Edict: + Note - Also see Flashback, Rule A.17. + 注意 - フラッシュバック、{Rule A.17}も参照。 Circular Logic: + Note - Also see Madness, Rule A.24. + 注意 - マッドネス、{Rule A.24}も参照。 Cleansing Meditation: + Note - Also see Threshold, Rule A.29. + 注意 - スレッショルド、{Rule A.29}も参照。 Confound: + Confound is countered on resolution if the targeted spell has been countered or does not still target one or more permanents that are still creatures and are still in play. [Rulres Team 2001/05/01] Confound is different from other such spells in that it actually specifies that the spell must target a creature, not just be able to target a creature or that the spell has a certain number of targets. [Barclay 2002/02/04] + {Confound}は、対象にとった呪文が打ち消されていたり、対象にとった呪文の対象のパーマネントがすべて、すでにクリーチャーでなかったり、すでに場になかったりした場合、解決時に打ち消されます。[Rules Team 2001/05/01] {Confound}は、他の似たような呪文とは異なり、呪文がクリーチャーを対象にとることができるとか、特定の数の対象をとるというだけでなく、クリーチャーを実際に対象としていなくてはならないと指定しています。 Crippling Fatigue: + Note - Also see Flashback, Rule A.17. + 注意 - フラッシュバック、{Rule A.17}も参照。 - - * - * - D - * - * - - Dawn of the Dead: + Note - Also see Haste, Rule A.19. + 注意 - 速攻、{Rule A.19}も参照。 Deep Analysis: + Note - Also see Flashback, Rule A.17. + 注意 - フラッシュバック、{Rule A.17}も参照。 - - * - * - E - * - * - - Enslaved Dwarf: + Note - Also see First Strike, Rule A.15. + 注意 - 先制攻撃、{Rule A.15}も参照。 Ertai's Meddling: + If a copy of a spell (one that has no card representing it, such as from Mirari) is affected by Ertai's Meddling, the spell ceases to exist when removed from the game. It will not gain counters and will not be put back on the stack. [DeLaney 2002/02/09] + 呪文のコピー({Mirari}などからでそれを示すカードがないもの)が{Ertai's Meddling}に影響された場合、その呪文はゲームから取り除かれたときに存在しなくなります。カウンターは得ませんしスタックに乗りなおすこともありません。[DeLaney 2002/02/09] - - * - * - F - * - * - - Fact or Fiction: + Type 1 tournaments (see Rule D.13) have restricted this card since 2002/01/01. + Type 1.5 tournaments (see Rule D.14) have banned this card since 2002/01/01. + タイプ1トーナメント({Rule D.13}を参照)では、このカードは2002年01月01日から制限されています。 + タイプ1.5トーナメント({Rule D.14}を参照)では、このカードは2002年01月01日から禁止されています。 Far Wanderings: + Note - Also see Threshold, Rule A.29. + 注意 - スレッショルド、{Rule A.29}も参照。 Fiery Temper: + Note - Also see Madness, Rule A.24. + 注意 - マッドネス、{Rule A.24}も参照。 Final Fortune: + If multiple "extra turn" effects resolve in the same turn, take them in the reverse of the order that the effects resolved. [CompRules 2002/02/20 - 300.6] See Rule P.2.3. + 複数の「追加ターン」効果が同じターン内で解決した場合は、その効果が解決した順番とは逆の順番で追加ターンを行います。[CompRules 2002/02/20 - 300.6] {Rule P.2.3}を参照。 Firestorm Phoenix: + If this card is killed with Disintegrate, the two "if this would be put into a graveyard" replacement abilities both try to take effect. The normal rules apply. The player controlling the Phoenix decides the order to apply them. [DeLaney 2002/01/06] + このカードが{Disintegrate}で殺された場合、2つの「これが墓地に置かれる場合」という置換能力が両方とも効果を発揮しようとします。通常のルールを適用して、{Firestorm Phoenix}をコントロールしているプレイヤーが、それらの置き換え効果の適用順を決めます。(訳注:1月裁定の修正です。) Flaming Gambit: + Note - Also see Flashback, Rule A.17. + Note - Also see X Costs, Rule K.28. + 注意 - フラッシュバック、{Rule A.17}も参照。 + 注意 - Xコスト、{Rule K.28}も参照。 Flash of Defiance: + Note - Also see Flashback, Rule A.17. + 注意 - フラッシュバック、{Rule A.17}も参照。 Floating Shield: + Note - Also see Protection, Rule A.26. + 注意 - プロテクション、{Rule A.26}も参照。 Frantic Purification: + Note - Also see Madness, Rule A.24. + 注意 - マッドネス、{Rule A.24}も参照。 - - * - * - G - * - * - - Gloomdrifter: + Note - Also see Threshold, Rule A.29. + 注意 - スレッショルド、{Rule A.29}も参照。 Grotesque Hybrid: + Note - Also see Protection, Rule A.26. + 注意 - プロテクション、{Rule A.26}も参照。 - - * - * - H - * - * - - Hell-Bent Raider: + Note - Also see First Strike, Rule A.15. + Note - Also see Haste, Rule A.19. + Note - Also see Protection, Rule A.26. + 注意 - 先制攻撃、{Rule A.15}も参照。 + 注意 - 速攻、{Rule A.19}も参照。 + 注意 - プロテクション、{Rule A.26}も参照。 - - * - * - I - * - * - - Ichorid: + Note - Also see Haste, Rule A.19. + 注意 - 速攻、{Rule A.19}も参照。 Iridescent Angel: + This card has Protection from Black, from Blue, from Red, from White, and from Green. This is the definition of "All Colors". [Odyssey FAQ 2001/10/04] This means it is possible to use an effect that removes one color of protection, such as just black, on this card. [Jordan 2002/01/27] + このカードはプロテクション(黒)、プロテクション(青)、プロテクション(赤)、プロテクション(白)、プロテクション(緑)を持ちます。それが「すべての色」の定義です。[Odyssey FAQ 2001/10/04] これは、このカードに対して、プロテクションの色ひとつ(例えば黒)を取り除く効果を使用できるということです。[Jordan 2002/01/27] - - * - * - J - * - * - - - - * - * - K - * - * - - Kamahl's Sledge: + Note - Also see Threshold, Rule A.29. + 注意 - スレッショルド、{Rule A.29}も参照。 Krosan Constrictor: + Note - Also see Landwalk, Rule A.23. + 注意 - 土地渡り、{Rule A.23}も参照。 Krosan Restorer: + Note - Also see Threshold, Rule A.29. + 注意 - スレッショルド、{Rule A.29}も参照。 - - * - * - L - * - * - - Llawan, Cephalid Empress: + Note - Also see Legendary Permanents, Rule K.17. + 注意 - 伝説のパーマネント、{Rule K.17}も参照。 - - * - * - M - * - * - - Magistrate's Scepter: + If multiple "extra turn" effects resolve in the same turn, take them in the reverse of the order that the effects resolved. [CompRules 2002/02/20 - 300.6] See Rule P.2.3. + 複数の「追加ターン」効果が同じターン内で解決した場合は、その効果が解決した順番とは逆の順番で追加ターンを行います。[CompRules 2002/02/20 - 300.6] {Rule P.2.3}を参照。 Major Teroh: + Note - Also see Legendary Permanents, Rule K.17. + 注意 - 伝説のパーマネント、{Rule K.17}も参照。 Mystic Familiar: + Note - Also see Protection, Rule A.26. + Note - Also see Threshold, Rule A.29. + 注意 - プロテクション、{Rule A.26}も参照。 + 注意 - スレッショルド、{Rule A.29}も参照。 - - * - * - N - * - * - - Nantuko Blightcutter: + Note - Also see Protection, Rule A.26. + Note - Also see Threshold, Rule A.29. + 注意 - プロテクション、{Rule A.26}も参照。 + 注意 - スレッショルド、{Rule A.29}も参照。 Nantuko Calmer: + Note - Also see Threshold, Rule A.29. + 注意 - スレッショルド、{Rule A.29}も参照。 - - * - * - O - * - * - - Obsessive Search: + Note - Also see Madness, Rule A.24. + 注意 - マッドネス、{Rule A.24}も参照。 - - * - * - P - * - * - - Parallel Evolution: + Note - Also see Flashback, Rule A.17. + Note - Also see Token Creatures, Rule K.25. + 注意 - フラッシュバック、{Rule A.17}も参照。 + 注意 - トークン・クリーチャー、{Rule K.25}も参照。 Pardic Arsonist: + Note - Also see Threshold, Rule A.29. + 注意 - スレッショルド、{Rule A.29}も参照。 Pardic Collaborator: + Note - Also see First Strike, Rule A.15. + 注意 - 先制攻撃、{Rule A.15}も参照。 Pardic Lancer: + Note - Also see First Strike, Rule A.15. + 注意 - 先制攻撃、{Rule A.15}も参照。 Pitchstone Wall: + Note - Also see Walls, Rule K.27. + 注意 - 壁、{Rule K.27}も参照。 Possessed Aven: + Note - Also see Threshold, Rule A.29. + 注意 - スレッショルド、{Rule A.29}も参照。 Possessed Barbarian: + Note - Also see First Strike, Rule A.15. + Note - Also see Threshold, Rule A.29. + 注意 - 先制攻撃、{Rule A.15}も参照。 + 注意 - スレッショルド、{Rule A.29}も参照。 Possessed Centaur: + Note - Also see Threshold, Rule A.29. + Note - Also see Trample, Rule A.30. + 注意 - スレッショルド、{Rule A.29}も参照。 + 注意 - トランプル、{Rule A.30}も参照。 Possessed Nomad: + Note - Also see Threshold, Rule A.29. + 注意 - スレッショルド、{Rule A.29}も参照。 Psychotic Haze: + Note - Also see Madness, Rule A.24. + 注意 - マッドネス、{Rule A.24}も参照。 Putrid Imp: + Note - Also see Threshold, Rule A.29. + 注意 - スレッショルド、{Rule A.29}も参照。 - - * - * - Q - * - * - - - - * - * - R - * - * - - Rancid Earth: + Note - Also see Threshold, Rule A.29. + 注意 - スレッショルド、{Rule A.29}も参照。 Reborn Hero: + Note - Also see Threshold, Rule A.29. + 注意 - スレッショルド、{Rule A.29}も参照。 - - * - * - S - * - * - - Second Chance: + If multiple "extra turn" effects resolve in the same turn, take them in the reverse of the order that the effects resolved. [CompRules 2002/02/20 - 300.6] See Rule P.2.3. + 複数の「追加ターン」効果が同じターン内で解決した場合は、その効果が解決した順番とは逆の順番で追加ターンを行います。[CompRules 2002/02/20 - 300.6] {Rule P.2.3}を参照。 Sengir Vampire: + Extended tournaments (see Rule D.15) banned this card from 1999/10/01 until 2002/03/01, when it was put back into print. + エクステンデッド構築トーナメント({Rule D.15}を参照)では、このカードは1999年10月01日から2002年03月01日まで禁止されていました。再録されたことにより、2002年03月01日から解禁されました。 Seton's Scout: + Note - Also see Threshold, Rule A.29. + 注意 - スレッショルド、{Rule A.29}も参照。 Slithery Stalker: + Note - Also see Landwalk, Rule A.23. + 注意 - 土地渡り、{Rule A.23}も参照。 Spirit Flare: + Note - Also see Flashback, Rule A.17. + 注意 - フラッシュバック、{Rule A.17}も参照。 Strength of Isolation: + Note - Also see Madness, Rule A.24. + Note - Also see Protection, Rule A.26. + 注意 - マッドネス、{Rule A.24}も参照。 + 注意 - プロテクション、{Rule A.26}も参照。 Strength of Lunacy: + Note - Also see Madness, Rule A.24. + Note - Also see Protection, Rule A.26. + 注意 - マッドネス、{Rule A.24}も参照。 + 注意 - プロテクション、{Rule A.26}も参照。 - - * - * - T - * - * - - Temporal Manipulation: + If multiple "extra turn" effects resolve in the same turn, take them in the reverse of the order that the effects resolved. [CompRules 2002/02/20 - 300.6] See Rule P.2.3. + 複数の「追加ターン」効果が同じターン内で解決した場合は、その効果が解決した順番とは逆の順番で追加ターンを行います。[CompRules 2002/02/20 - 300.6] {Rule P.2.3}を参照。 Temporary Insanity: + Note - Also see Haste, Rule A.19. + 注意 - 速攻、{Rule A.19}も参照。 Teroh's Vanguard: + Note - Also see Protection, Rule A.26. + Note - Also see Threshold, Rule A.29. + 注意 - プロテクション、{Rule A.26}も参照。 + 注意 - スレッショルド、{Rule A.29}も参照。 Time Stretch: + If multiple "extra turn" effects resolve in the same turn, take them in the reverse of the order that the effects resolved. [CompRules 2002/02/20 - 300.6] See Rule P.2.3. + 複数の「追加ターン」効果が同じターン内で解決した場合は、その効果が解決した順番とは逆の順番で追加ターンを行います。[CompRules 2002/02/20 - 300.6] {Rule P.2.3}を参照。 Time Vault: + If multiple "extra turn" effects resolve in the same turn, take them in the reverse of the order that the effects resolved. [CompRules 2002/02/20 - 300.6] See Rule P.2.3. + 複数の「追加ターン」効果が同じターン内で解決した場合は、その効果が解決した順番とは逆の順番で追加ターンを行います。[CompRules 2002/02/20 - 300.6] {Rule P.2.3}を参照。 Time Walk: + If multiple "extra turn" effects resolve in the same turn, take them in the reverse of the order that the effects resolved. [CompRules 2002/02/20 - 300.6] See Rule P.2.3. + 複数の「追加ターン」効果が同じターン内で解決した場合は、その効果が解決した順番とは逆の順番で追加ターンを行います。[CompRules 2002/02/20 - 300.6] {Rule P.2.3}を参照。 Time Warp: + If multiple "extra turn" effects resolve in the same turn, take them in the reverse of the order that the effects resolved. [CompRules 2002/02/20 - 300.6] See Rule P.2.3. + 複数の「追加ターン」効果が同じターン内で解決した場合は、その効果が解決した順番とは逆の順番で追加ターンを行います。[CompRules 2002/02/20 - 300.6] {Rule P.2.3}を参照。 Tsabo's Web: + Lands such as Barbarian Ring that have a Threshold ability are not considered to have the ability that Threshold grants until threshold is met. In other words, when you have less than 7 cards in the graveyard, the land only has a mana ability and is therefore unaffected by Tsabo's Web. When you have 7 or more cards, the non-mana ability is there. [WotC Rules Team 2002/02/01] + {Barbarian Ring}のようなスレッショルド能力を持つ土地は、スレッショルド条件が満たされない限りスレッショルドが与える能力を持たないものとして扱います。言い換えるなら、あなたが墓地のカードが6枚以下であるときは、これらの土地はマナ能力だけを持ちますから{Tsabo's Web}に影響されません。墓地に7枚以上のカードがあったら、マナ能力でない能力があることになります。[WotC Rules Team 2002/02/01] - - * - * - U - * - * - - - - * - * - V - * - * - - Violent Eruption: + Note - Also see Madness, Rule A.24. + 注意 - マッドネス、{Rule A.24}も参照。 - - * - * - W - * - * - - Whipkeeper: + This counts all damage that was dealt during the turn. This does not include any damage that was prevented. [WotC Rules Team 2002/02/01] + If the creature regenerated during the turn, and thereby had all damage on it removed, the damage before it regenerated was still dealt that turn and will be counted. [WotC Rules Team 2002/02/01] + そのターンに与えられたすべてのダメージを数えます。これには軽減されたダメージは含みません。[WotC Rules Team 2002/02/01] + そのターンの間にクリーチャーが再生し、クリーチャーに与えられていたすべてのダメージが取り除かれた場合、再生する前に与えられていたダメージは、その「そのターンに与えられた」ダメージに数えられます。 - - * - * - Z - * - * - - Zombie Trailblazer: + Note - Also see Landwalk, Rule A.23. + 注意 - 土地渡り、{Rule A.23}も参照。