============================================================================== Card Rulings Summary (CHANGES ONLY) Updated 2001/11/04 ============================================================================== - - * - * - A - * - * - - Aura Graft: + Text(OD+errata): Gain control of target enchantment that's enchanting a permanent. Move that enchantment to another permanent it can enchant. (This effect doesn't end at end of turn.) [Odyssey FAQ 2001/10/04] + If there is no legal place to move the enchantment, then it doesn't move but you still control it. [Odyssey FAQ 2001/10/04] + 対象のエンチャントを移動させる適正な場所がない場合、エンチャントは移動しませんが、そのコントロールは得たままです。[Odyssey FAQ 2001/10/04] - - * - * - B - * - * - - Badlands: + This card is considered to be a Mountain and a Swamp even while in the graveyard, library, or anywhere else. The text applies even when it is not in play. [Jordan 2001/10/13] + このカードは墓地やライブラリー、その他の領域にある間でさえも「森」と「沼」として扱います。この文章は場にないときでさえも適用します。[Jordan 2001/10/13] Bomb Squad: + If the creature regenerates, the fuse counters are still removed and the four damage is still dealt. [Odyssey FAQ 2001/10/04] + 破壊されたクリーチャーが再生した場合でも、導火線(fuse)カウンターは取り除かれ、再生したクリーチャーは4点のダメージを与えます。[Odyssey FAQ 2001/10/04] - - * - * - C - * - * - - Cease-Fire: + This spell will not counter any creature spells on the stack. It only prevents new creature spells from being announced after it resolves. [Odyssey FAQ 2001/10/04] + この呪文は、スタックにあるクリーチャー呪文を打ち消しません。この呪文の解決後、新たなクリーチャー呪文のプレイの宣言を妨げるだけです。[Odyssey FAQ 2001/10/04] Chamber of Manipulation: + Remember that the creature does not gain Haste, so you cannot attack with that creature or use any ability with {Tap} in the activation cost during the turn you take control of it. [Odyssey FAQ 2001/10/04] + The creature does not untap if it is tapped. [DeLaney 2001/11/02] + 対象となったクリーチャーが速攻を得るわけではないことに注意してください。つまり、この能力でコントロールを得たターンのあいだ、そのクリーチャーは攻撃に参加したり、起動コストにタップ記号を含む能力を使用したりはできません。[Odyssey FAQ 2001/10/04] + 対象のクリーチャーがタップ状態だった場合、アンタップしません。[DeLaney 2001/11/02] Charmed Pendant: + The ability is still a mana ability (and doesn't use the stack) even though you can only play it when you could play an instant. [Odyssey FAQ 2001/10/04] + この能力はインスタントをプレイできるタイミングでしかプレイできませんが、マナ能力です(スタックを使用しません)。[Odyssey FAQ 2001/10/04] Clone: + If there is nothing to copy or you choose not to copy something, the Clone is 0/0 and will die if nothing prevents that. [D'Angelo 2001/10/31] + コピーするべきものがなかったり、何かをコピーすることを選ばなかった場合、{Clone}は(0/0)になり、妨げるものが何もなければ墓地へ置かれます。[D'Angelo 2001/10/31] - - * - * - D - * - * - - Decimate: + All four targets must be different permanents. [Odyssey FAQ 2001/10/04] + 4つの対象すべてが、別々のパーマネントである必要があります。[Odyssey FAQ 2001/10/04] Delaying Shield: + Note that the damage is replaced and is not "prevented". This means it can replace damage that "cannot be prevented" (as with Urza's Rage when the kicker cost was paid). [Odyssey FAQ 2001/10/04] + ダメージは「軽減」されるのではなく、置き換えられることに注意してください。これは、この呪文が(キッカー・コストが支払われた{Urza's Rage}のような)「軽減できない」ダメージを置き換えることができるということです。[Odyssey FAQ 2001/10/04] Devoted Caretaker: + The permanent affected by this ability cannot be targeted by instant and sorcery spells and (if it's a creature) all damage from instant and sorcery spells will be prevented. [Odyssey FAQ 2001/10/04] + この能力に影響されたパーマネントは、インスタント呪文とソーサリー呪文の対象にならないうえに、(そのパーマネントがクリーチャーであるなら)インスタント呪文やソーサリー呪文によって与えられる全てのダメージが軽減されます。[Odyssey FAQ 2001/10/04] - - * - * - E - * - * - - Earnest Fellowship: + A creature with no color does not gain any Protection ability. [D'Angelo 2001/10/22] + 色を持たないクリーチャーは、何のプロテクションも得ません。[D'Angelo 2001/10/22] - - * - * - G - * - * - - Ghastly Demise: + This card is not in the graveyard until after you destroy the creatures. So it does not count itself when determining the maximum toughness. [Odyssey FAQ 2001/10/04] + このカードはクリーチャーを破壊してしまうまで墓地に置かれません。ですから、(破壊できるクリーチャーの)タフネスの上限を決定するとき、この呪文自身を数えません。[Odyssey FAQ 2001/10/04] - - * - * - I - * - * - - Impulsive Maneuvers: + You flip a coin for each creature that attacks, not once per attack. [Odyssey FAQ 2001/10/04] + 攻撃一度につき一回ではなく、攻撃クリーチャー1体につき一回、コイン投げを行ないます。[Odyssey FAQ 2001/10/04] Iridescent Angel: + This card has Protection from Black, from Blue, from Red, from White, and from Green. This is the definition of "All Colors". [Odyssey FAQ 2001/10/04] + このカードは、プロテクション(黒)、プロテクション(青)、プロテクション(赤)、プロテクション(白)、プロテクション(緑)を持ちます。これが「すべての色」の定義です。[Odyssey FAQ 2001/10/04] - - * - * - K - * - * - - Karmic Justice: + Karmic Justice will not trigger off of its ability destroying a permanent since you destroy the permanent and you are not one of your opponents. [D'Angelo 2001/10/18] + If an opponent destroys Karmic Justice, it will trigger on its own destruction. [Jordan 2001/10/14] + A spell or ability that asks for a sacrifice will not trigger this card. [Odyssey FAQ 2001/10/04] + {Karmic Justice}は、自分自身の能力でパーマネントを破壊することでは誘発しません。それはあなたがパーマネントを破壊しているからであり、「あなた」は「あなたの対戦相手の一人」ではないからです。[D'Angelo 2001/10/18] + 対戦相手が{Karmic Justice}を破壊した場合、これは自分自身の破壊に誘発します。[Jordan 2001/10/14] + パーマネントを生贄に捧げさせるような呪文や能力では、このカードは誘発しません。[Odyssey FAQ 2001/10/04] - - * - * - M - * - * - - Mirari: + If the copied spell requires a target and there are no legal targets, then the copy has the same target (which should be illegal) as the original. [Jordan 2001/10/14] + The copy is not "played" so it will not trigger anything that triggers on a spell being played. [Odyssey FAQ 2001/10/04] + コピー元の呪文が対象を必要とするのに適正な対象がない場合、その呪文のコピーはコピー元と同じ対象(それは不正になります)を対象にとります。[Jordan 2001/10/14] + 呪文のコピーは「プレイされた」わけではありませんから、呪文がプレイされることで誘発する能力は誘発しません。[Odyssey FAQ 2001/10/04] - - * - * - N - * - * - - Nantuko Mentor: + The value of X is determined when the ability resolves. The value will not change over time. [Odyssey FAQ 2001/10/04] + Xの値は、この能力が解決したときに決定します。この値は、それ以降変化しません。[Odyssey FAQ 2001/10/04] Nefarious Lich: + This card will not prevent you from losing the game due to zero or less life. [Odyssey FAQ 2001/10/04] + このカードは、ライフが0以下になることによるゲームの敗北を防ぎません。[Odyssey FAQ 2001/10/04] - - * - * - P - * - * - - Pardic Miner: + The ability won't stop lands from being put into play by a spell or ability. [Odyssey FAQ 2001/10/04] + The ability won't stop players from playing the abilities of lands. It only stops land cards from being played. [DeLaney 2001/11/02] + この能力は、呪文や能力によって土地が場に出ることを防ぎません。[Odyssey FAQ 2001/10/04] + この能力は、土地の能力をプレイすることを防ぎません。土地がプレイされることだけを禁止します。[DeLaney 2001/11/02] Puppeteer: + You decide on resolution whether to tap or untap the creature. [Odyssey FAQ 2001/10/04] + 解決時に、クリーチャーをタップするかアンタップするかを決定します。[Odyssey FAQ 2001/10/04] - - * - * - R - * - * - - Recoup: + The mana cost for the card is determined at the time you would pay the cost. It is not frozen at an earlier time. [D'Angelo 2001/10/22] + For split cards, you pay only the cost for the half of the card you are playing. [Barclay 2001/09/27] This is true because the cost is not looked at until after the card is on the stack, at which time it only has one of the two costs. + If the card already has a Flashback ability, a second Flashback ability is added. The card can be played using either. [Odyssey FAQ 2001/10/04] + カードのマナ・コストは、コストを支払うときに決定されます。それより前に固定されることはありません。[D'Angelo 2001/10/22] + 分割カードについては、プレイする側のコストを支払うだけです。[Barclay 2001/09/27] カードがスタックに積まれてしまうまでコストは調べられないからです。積まれてしまったときには二つのコストのうちの一方しか持ちません。 + 対象のカードがすでにフラッシュバックを持っていた場合、2つめのフラッシュバック能力が加えられます。どちらかのフラッシュバック・コストを支払うことで、そのカードをプレイできます。[Odyssey FAQ 2001/10/04] Repentant Vampire: + If Threshold is met, this card is white. It is not white and black. [Odyssey FAQ 2001/10/04] + スレッショルドの条件を満たしている場合、このカードは、白と黒のクリーチャーになるのではなく、白になります。[Odyssey FAQ 2001/10/04] - - * - * - S - * - * - - Shifty Doppelganger: + If you have any creature cards in your hand when the ability resolves, you must put one into play. [Odyssey FAQ 2001/10/04] Note that this may require a third person to verify your lack of playing one if you don't play one. + If the creature is not still in play at end of turn, then you do not return this card to play. [D'Angelo 2001/10/22] + この能力の解決時に、手札にクリーチャー・カードがある場合、その中の一つを必ず場に出さなければなりません。[Odyssey FAQ 2001/10/04] 一つもプレイしなかった場合、本当にないのかどうかを証明するための第三者が必要になるかもしれません。 + 場に出したクリーチャーが、そのターンの終了時に場にない場合、そのカードを場に戻すことはできません。[D'Angelo 2001/10/22] Standstill: + It only works once. Although this card will trigger on each spell, the first time one of its triggers resolves it will be sacrificed. Any additional triggers that resolve will be unable to sacrifice it and will not have the draw portion take effect. [Odyssey FAQ 2001/10/04] ?+ これは一度だけ作用します。各呪文に誘発するとしても、その誘発の中で初めて解決するときに生け贄に捧げられます。それから解決するほかの追加の誘発は、生け贄に捧げることができないためにカードを引く部分が起こりません。[Odyssey FAQ 2001/10/04] Steam Vines: + Moving this card to another land does not target the land. [Odyssey FAQ 2001/10/04] + If there are no other lands to move it to, this card goes to the graveyard as would any local enchantment that lost the thing it enchants. [Odyssey FAQ 2001/10/04] + If this card leaves play after it triggers but before it resolves, then the trigger will deal damage and destroy the land, but it will not bring this card back into play. [Odyssey FAQ 2001/10/04] + このカードを他の土地に動かすことは、その土地を対象にとりません。[Odyssey FAQ 2001/10/04] + 他に移動させる土地が一つもない場合、このカードは、エンチャントするものを失った個別エンチャントと同じように墓地に置かれます。[Odyssey FAQ 2001/10/04] + このカードが、誘発した後、解決する前に場を離れた場合、ダメージを与え、タップされた土地を破壊します。しかし、このカードは場に戻りません。[Odyssey FAQ 2001/10/04] - - * - * - T - * - * - - Tattoo Ward: + The enchanted creature cannot be the target of enchantment spells or abilities of an enchantment. All damage dealt to it by enchantments is prevented. It cannot be enchanted by any enchantment (other than Tattoo Ward). And it cannot be blocked by any enchantment that happens to also be a creature. [Odyssey FAQ 2001/10/04] + エンチャントされているクリーチャーは、エンチャント呪文の対象にならず、エンチャントの能力の対象にもなりません。エンチャントから与えられる全てのダメージは軽減されます。({Tattoo Ward}以外の)あらゆるエンチャントによってエンチャントされません。クリーチャーにもなったエンチャントによってはブロックされません。[Odyssey FAQ 2001/10/04] Traumatize: + The player can put the cards in their graveyard in any order they choose. [Odyssey FAQ 2001/10/04] + 対象プレイヤーはカードを好きな順序で自分の墓地に置くことができます。[Odyssey FAQ 2001/10/04] Traveling Plague: + A counter is placed on every player's upkeep, not just the controller's upkeep. [Odyssey FAQ 2001/10/04] + When the enchanted creature leaves play, this card is placed into the graveyard as is normal for a local enchantment when it loses what it enchants. The triggered ability returns this card to play with no counters on it. [Odyssey FAQ 2001/10/04] + The controller of the dead creature chooses the new creature. [Odyssey FAQ 2001/10/04] + The new creature is not targeted by this ability. It is simply enchanted. The chosen creature must be a legal choice. [D'Angelo 2001/10/22] + 全てのプレイヤーのアップキープ開始時に、カウンターが置かれます。コントローラーのアップキープだけではありません。[Odyssey FAQ 2001/10/04] + エンチャントされているクリーチャーが場を離れたとき、このカードはエンチャントするものを失った個別エンチャントとして通常どおり墓地に置かれます。誘発型能力は、カウンターが置かれていない状態でこのカードを場に戻します。[Odyssey FAQ 2001/10/04] + 死んだクリーチャーのコントローラーが、新たなクリーチャーを選びます。[Odyssey FAQ 2001/10/04] + 新たなクリーチャーは、この能力によって対象にとられるわけではありません。単にエンチャントされるだけです。選ばれたクリーチャーは適正な選択でなければなりません。[D'Angelo 2001/10/22] - - * - * - W - * - * - - Wayward Angel: + When you have Threshold, this card is black. It is not white and black. [Odyssey FAQ 2001/10/04] + スレッショルドの条件を満たしている場合、このカードは、白と黒のクリーチャーになるのではなく、黒になります。[Odyssey FAQ 2001/10/04]